Najważniejszy czynnik decydujący o sukcesie strony internetowej: Twoja strategia pozycjonowania strony internetowej

Strona internetowa to coś więcej niż tylko cyfrowa broszura. To wirtualny sklep Twojej firmy, pierwszy i często jedyny przystanek dla potencjalnych klientów, którzy chcą dowiedzieć się więcej o tym, kim jesteś, czym się zajmujesz i jak możesz pomóc im rozwiązać ich problemy lub zaspokoić ich potrzeby. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja strona internetowa była tak skonstruowana, aby przyciągać docelowych odbiorców, kierować na nią odpowiedni ruch i przekształcać odwiedzających w potencjalnych klientów. Przy tak dużym szumie w cyfrowym świecie, bycie zauważonym staje się coraz większym wyzwaniem dla firm każdej wielkości. W tym wpisie omówimy czym jest pozycjonowanie strony internetowej dla Twojej firmy, a także kilka taktyk, które możesz zastosować już dziś, a które pomogą Ci umieścić Twoją stronę w centrum uwagi, gdy użytkownicy będą szukać usług podobnych do Twoich.

Dlaczego strategia SEO i pozycjonowanie są tak ważne?

Jeśli chcesz, aby Twoja strona została znaleziona, potrzebujesz strategii SEO. Według Marketing Land, 71% użytkowników Internetu rozpoczyna wyszukiwanie produktów w Google, Bing lub innej wyszukiwarce.

Niestety, nie wszystkie strony internetowe są tak samo widoczne na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Szacuje się, że nawet 90% stron internetowych nie jest traktowanych przez wyszukiwarki z taką samą uwagą, jak strony o dłuższej tradycji. Dzieje się tak, ponieważ istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na to, jak Twoja witryna jest klasyfikowana przez wyszukiwarki, w tym:

- Jak często witryna jest aktualizowana.

- Ilość wysokiej jakości, istotnych treści na stronie.

- Liczba linków przychodzących do witryny.

- Szybkość ładowania witryny.

- Wygląd witryny i ogólne wrażenia użytkownika.

Zdefiniuj unikalną propozycję sprzedaży (USP) dla swojej witryny

Jakie problemy rozwiązuje Twój produkt lub usługa? Jaki problem rozwiązuje Twój produkt lub usługa? Co twój produkt lub usługa robi dla ludzi? Co sprawia, że Twój produkt lub usługa różni się od konkurencji?

Na przykład, jeśli jesteś księgowym, możesz zdefiniować swoją USP jako oferowanie usług księgowych, które pomagają właścicielom małych firm w rozwoju ich przedsiębiorstw dzięki strategicznemu planowaniu podatkowemu i efektywnym kosztowo praktykom księgowym. Dobra USP jest na tyle zwięzła, konkretna i zapadająca w pamięć, że potencjalni klienci mogą ją sobie przypomnieć, gdy są w trakcie procesu zakupu i decydują się na wybór między Twoją firmą a inną. Po ustaleniu USP dla swojej strony internetowej, możesz wykorzystać je w swojej strategii SEO i pozycjonowaniu, wybierając odpowiednie słowa kluczowe do umieszczenia w treści.